Hari ini adalah kenangan hari esok,
tanpa hari ini tiadanya hari esok.
スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

- - -
Keropok goreng
Boleh panggil keropok goreng ke ni?... Keropok ni "digoreng" dengan menggunakan microwave. Susun-susun je keropok ni dalam microwave, pastu masak selama 1-2 minit. Ginilah hasilnya. Tak guna minyak pun. Sesuailah untuk sape-sape nak diet.

keropok

Idea ni ambik dari kak zela a.k.a alezron kat myr nun. Tima kaseh ye kak.. Rasa keropok ni macam keropok yang dibakar. Masa zaman anak dara, time tolong mak bakar ikan or ayam dengan dapur kayu.. selalu gak lah bakar keropok kat atas bara api. Sambil tunggu ikan masak, sambil dok ngunyah keropok.. tapi keropok yg dibakar cara gini, adalah part yg terhangus jadi hitam.. Nostalgialah pulak bila makan keropok ni..
Snek comments(5) -
スポンサーサイト
- - -
Comment








Salam Yani..dah lama tak datang bertandang....hrm sedap kopok masuk microwave ye..try sotong kering...dalam microwave pulak...nyum2!
from. Kak Watie | 2009/12/09 11:03 |
Aik..tak pernah tau pun keropok boleh masuk micr....Kak Yani, dia kembang cam keropok goreng minyak ya? Tak keras ya?

Kenapalah tak tau awal2 sejak bujang dulu? Kan senang...Kalau teringin nak makan keropok, boleh sumbat je kat microwave...

Pasal bujang dulu jarang masak, jadi standby micr. je untuk panaskan makanan...
from. Sue @ nenie | 2009/12/09 12:27 |
eh...eh... leh goreng dlm microwave ekk? ish, x tau lak selama nie... kihkihkih...
tak keras ke, yani? sedap cam goreng pakai minyak ke? ish...byk lak soalnye k pae nie...
leh cuba gak la nnt!
from. kak fae | 2009/12/09 15:57 |
kak watie.. sotong kering ke.. nak try gak la..


nenie.. rasa dia lain dr yg digoreng.. keras sket.. sesuailah utk diet.. takleh mkn laju2 mcm kopok yg digoreng dgn minyak tu..

kak pae.. kalo nak kira sedap.. tentulah yg digoreng guna minyak.. kalo xnak kopok cepat abih elok bakar dgn mw ni.. mkn takleh laju sebab keras sikit.. tp sesuailah wat kunyah sambil2 tenet ni.. hihi
from. yani | 2009/12/09 22:10 |
errmm wajib try ni..dr taktau jd tau ni;)
from. mummyseri | 2009/12/23 17:04 |
<< NEW | TOP | OLD>>
Related Posts with Thumbnails