Hari ini adalah kenangan hari esok,
tanpa hari ini tiadanya hari esok.
スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

- - -
Kenduri kahwin di Bandung part 1
Oleh kerana dak kecik pun dah lena. Kain baju semua dah siap dilipat. Ni nak kongsi sikit gambo-gambo yang diambik masa gi kenduri kawen di Bandung hari tu.

Bagi aku yg paling menariknya gambar-gambar yang diletak di pintu masuk dan sepanjang jalan menuju ke pelamin. Gambar-gambar yang menceritakan secara ringkas macam mana perkenalan antara pasangan pengantin sehinggalah persiapan perkahwinan. Tak pernah lagi aku jumpa org buat macam ni.. terpegun sat dgn kecantikkan gambar dgn ilustrasi yg dibuat.

Ini gambar yang diletakkan dimuka pintu masuk hotel. Sebelum masuk,tetamu dikehendaki menulis nama di guest book. Kemudian akan diberi door gift.
perkahwinan sukma&tedy

Ini pula laluan untuk ke pelamin
perkahwinan sukma&tedy

Antara gambar-gambar yg ada dilaluan ke pelamin yg sempat aku ambik.








Ini pula pelaminnya. Punyalah besar pelaminnya. Bukan hanya pengantin yg duduk kat situ.  Parents sebelah lelaki dan sebelah perempuan pun akan duk kat situ juga.



Semua tetamu yang hadir akan naik ke pentas/pelamin utk bersalaman dengan parents lelaki/perempuan dan juga pengantin. Berbeza dgn budaya kita.. tuan rumah akan pergi jumpa tetamu bukannya tetamu yang datang jumpa tuan rumah.
Holiday comments(3) -
スポンサーサイト
- - -
Comment








Suke tgk gambar2 yg dipamer tue... sooo cute! tak pernah lg jumpa org buat camtu kat Msia...
from. Ijan | 2009/08/16 02:25 |
Salam Yani. bestnyer gi Bandung. nanti letak la pulak gambar jalan2 kat Bandung tu. tengok macam majlis perkahwinan orang Jepun jer.... kat pintu masuk tulis nama, ada gambar.... cuma kat atas pelamin tu bukan parents yang duduk. kat kiri kanan pengantin diorang letak nakoudo, selalunya bos kat tempat kerja :D

btw, barang akak dah order ;-)
from. hani | 2009/08/16 08:22 |
samalah Ijan.. akak pun x pernah jumpa lg kat msia ni org buat lagu tu. Ada lagi 1-2 gambar yg lupa nak snap. Salah satunya gambar dorang tarik beg besar nak naik flight. Gambar beg dgn flight tu ilustrasi je macam gambar yg dorang dok tenet tu.. dorang 2 ni jumpa di msia tapi dua-duanya org indonesia.

ok k hani.. tunggu ni
x sabar nak tengok hasilnya.. Aina dgn Afiq boleh jd model nanti.
from. yani | 2009/08/16 20:54 |
<< NEW | TOP | OLD>>
Related Posts with Thumbnails