Hari ini adalah kenangan hari esok,
tanpa hari ini tiadanya hari esok.
スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

- - -
Watermelon smoothie

Meh pekena smoothie ni.... best wooo time musim panas nih!

watermelon smoothie

Bahan-bahan ( 4-5 orang )
  • 500g tembikai
  • 200ml susu segar
  • 100ml plain yogurt
  • 3 sudu besar gula
  • sedikit hirisan tembikai utk hiasan
  • sedkit chocolate chips utk hiasan
  • Daun pudina utk hiasan

Cara-cara

  1. Potong dadu tembikai selebih kurang saiz ais kiub dan buang bijinya. Frozen tembikai tadi lebih kurang 4-5 jam.
  2. Masukkan tembikai yg dah difrozen ke dalam mixer/blander. Masukkan juga susu segar,yogurt dan juga gula. Kisar sehingga jadi bentuk smoothie.
  3. Tuangkan ke dalam gelas yg sesuai dan hias dengan hirisan tembikai, chocochips dan juga daun pudina.

minuman comments(2) -
スポンサーサイト
- - -
Comment








cantik dan nampak sedapp kan, kena dgn cawan dia...
from. Ah Mat Gebu | 2008/02/21 21:32 |
tq mat.. rasanya kalau buh dlm gelas kaca lagi seksi. Tapi nak buat macam mana.. hanya cawan tu yg ada kat rumah.. hentam je lah.. ehehe
from. yani | 2008/02/21 21:51 |
<< NEW | TOP | OLD>>
Related Posts with Thumbnails