Hari ini adalah kenangan hari esok,
tanpa hari ini tiadanya hari esok.
スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

- - -
Krismas
Hari ni perayaan krismas. Kat Tokyo ni nampak meriah sekali sambutannya. Kat mana-mana mesti ada pokok krismas.

Kalau di supermarket tu, kebanyakkan cashier pakai topi santa claus. Pizza man yang hantar pizza ke rumah-rumah pula pakai pakaian santa claus. Rancangan tv pun sekarang meriah dengan rancangan christmas special.

Kalau tengok-tengok rumah orang-orang Jepun sekarang ni macamlah dia orang ni menganut agama kristian. Pintu-pintu rumah dihiasi dengan lampu-lampu,christmas tree dan patung-patung santa claus.

Sebenarnya bagi mereka sambutan krismas ni lebih kepada budaya bukannya perayaan keagamaan.

Japanese Culture comments(2) trackbacks(0)
スポンサーサイト
- - -
Comment








hehe semua budaya diterima ke?
from. kakngah | 2004/12/27 22:42 |
dia orang ni main hentam je... rasa menarik semuanya ikut... ntah2 dia org ni tak faham pun apa itu perayaan kristmas yg sebenarnya...
from. yani | 2004/12/29 13:52 |
Trackback
この記事のトラックバックURL: http://yani.jugem.cc/trackback/106
<< NEW | TOP | OLD>>
Related Posts with Thumbnails